سرور مجازی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی ، خوش آمدید لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری فرمایید.
بازدید : 215
نویسنده : جمشید رستمی

سرور مجازی چیست؟

VPS  "  Virtual Private Server "

در سرور مجازی میزبانی وب، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی با منابع و سیستم عامل اختصاصی تقسیم می شود و هر سرور مجازی مانند یک سرور اختصاصی عمل می کند اما از لحاظ فنی  CPU، RAM و پهنای باند اشتراکذاری می شود.

به عنوان مثال، رایانه خود را در نظر بگیرید شما ممکن است در حال اجرای ویندوز 7 باشید، اما در عین حال شما می توانید سیستم عامل های دیگر مانند ویندوز ایکس پی یا لینوکس را نیز بدون نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر خود اجرا کنید.

 مزایای سرور مجازی میزبانی وب چیست؟

در سرور مجازی سیستم عامل شما با دیگران مشترک نیست و امکان دسترسی به منابع و فایل های شما وجود ندارد. یک سرور VPS  سیستم عامل مختص خود را دارد. و همه برنامه های کاربردی سرور مانند Apache، PHP و MySQL باید بر روی سرور مجازی نصب گردند.

سرور مجازى گزینه مناسب برای استفاده کنندگانى است که در گستره وسیعى نیاز به ارائه میزبانى فضا به دامنه هاى مختلف بخصوص ترافیک بالاى وب سایت دارند.

کنترل : اگر شما نیاز به راه اندازی مجدد سیستم داشته باشید، در هر زمان می توانید راه اندازی مجدد را انجام دهید بدون اینکه از لحاظ فنی تاثیری بر روی سرور های مجازی دیگر که با شما در یک سرور فیزیکی مشترک هستند داشته باشد.

منابع اختصاص داده شده: مقدار منابع اختصاص داده شده از حافظه RAM بر روی سرور مجازی ، بر خلاف سرور میزبانی مشترک در هر زمان در دسترس شما قرار دارد.



ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: رایانه و اینترنت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.